Site Overlay

Sok pomidorowy w różnych odsłonach

Spread the love

Ciężko jest mi uwierzyć, że kiedyś był przeze mnie znienawidzony, ponieważ dzisiaj nie potrafiłabym bez niego żyć. Doskonale zastąpił mi zakazane soki owocowe. Ma mało kalorii, za to uzupełnia dietę w witaminy oraz składniki mineralne. Ponad to zawiera likopen, który  jest związkiem antyoksydacyjnym, przez co działa antynowotworowo oraz zapobiega miażdżycy, a także luteinę i beta karoten, dzięki czemu ma korzystny wpływ na wzrok. Ważnym składnikiem soku jest również potas, który obniża ciśnienie krwi.

Kolejną ogromną zaletą soku pomidorowego jest dla mnie fakt, że różne dodatki mogą zupełnie zmienić  jego smak. Do soku pomidorowego można bowiem dodać chociażby pieprz (świeżo zmielony, czarny, czerwony, biały bądź zielony), zioła (bazylię, oregano, a nawet tymianek) czy ostre sosy paprykowe (należy uważać, żeby nie zawierały cukru). Jeśli chodzi o sosy to jako dodatek doskonale sprawdza się tabasco oraz habanero (z habanero ostrożnie bo jest baaaaardzo ostry). Ja osobiście najbardziej lubię hot pepper sauce z dodatkiem papai i wciąż szukam jakiś nowych bezcukrowych sosów, które mogłabym połączyć z moim ulubionym sokiem.

Na koniec muszę jednak z przykrością stwierdzić, że sok sokowi nierówny i niestety można się naciąć. Mam swoje sprawdzone produkty, z których za najlepszy uważam sok firmy Fortuna (wersja pikantna rządzi 😉), Tymbark też daje radę. Niestety za kompletny niewypał uważam produkt firmy Dawtona, który przypomina mi rozcieńczony koncentrat pomidorowy. Wiem jednak, że ma on również swoich fanów, wiec może to być subiektywne odczucie. W każdym bądź razie warto poszukać swojego osobistego ulubionego pomidorowego smaku, a jak będziecie mieli pomysły na jakieś inne niż opisane przeze mnie dodatki, koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.