Site Overlay

Jak przygotować zdrową lemoniadę

Spread the love

Oczywiście bez obecnego w standardowych lemoniadach cukru, w wersji wytrawnej, moim zdaniem dużo lepszej niż tego typu napoje dostępne w sklepach. Przepis jest banalny. Potrzebne nam będą: woda mineralna (ja używam jedynej wody, która mi naprawdę smakuje, czyli Muszynianki, ale należy ją dobrać według własnych preferencji), sok z cytryny lub limonki i/lub owoce w plasterkach (moim ostatnim odkryciem są gotowe soki z limonki dostępne w marketach w dziale z kuchnią azjatycką, które są bardziej ekonomiczne niż wyciskanie soku z owoców) oraz opcjonalnie mięta (wtedy otrzymujemy coś na kształt wytrawnego, bezalkoholowego mojito 😉). Do tego w okresie letnim dodaję lód oraz słomkę (w tym roku planuję przejść na wersję ekologiczną bezplastikową) i mogę cieszyć się  świeżym cytrusowym smakiem.

Jeśli chodzi natomiast o mięte, to zawsze chciałam mieć w domu krzaczek, z którego będę mogła zrywać sobie listki w razie potrzeby. Niestety zakup takiego krzaczka zazwyczaj kończył się jego śmiercią w przeciągu tygodnia pomimo przestrzegania zasad opieki nad nim. Na szczęście dostałam od mojej mamy „miętę w doniczce”, która rośnie jak szalona i w zasadzie oprócz podlewania raz na tydzień, niczego więcej nie wymaga. Jest to mięta grubolistna, czy tak zwane kubańskie oregano, szalenie popularne w Ameryce Środkowej i Południowej, Indiach, na Cejlonie, Półwyspie Arabskim, u nas przekazywane z rąk do rąk w formie podarunku od znajomego (jeśli ktoś jest chętny, to mogę się podzielić 😉).

Podsumowując, proponowana przeze mnie alternatywa dla lemoniady jest smaczna, zdrowa i tania, a poza tym prosta i szybka w przygotowaniu. I co najważniejsze, skutecznie gasi pragnienie w upalne dni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.